Je website is gereed, maar hoe kom je nu in contact met je doelgroep? Naast het feit dat met offline reclame/communicatie je naamsbekendheid een directe boost kan krijgen, is het ook aan te raden via online mogelijkheden een sterke positie te verschaffen. Per branche kan de aanpak voor zowel on- als offline een zekere verhouding hebben. Visitekaartjes, bedrijfsbrochures en buitenreclames bijvoorbeeld blijven een onmisbare functie hebben binnen de reclamevoorzieningen. Echter advertising en direct mail verschuift steeds meer naar social media en Google en on-demand oplossingen. Visual Act haar dienstverlening gaat niet zo ver als een core-business online marketing bureau, waarbij maandelijks flinke budgetten betaald worden en waarvan de resultaten nauw samen hangen met de te investeren tijd. De resultaten verschillen enorm per bureau en kosten kunnen behoorlijk oplopen. Visual Act biedt hierin meer pragmatische en eveneens planmatige oplossingen, betaalbaar en effectief.
Een eerste vereiste is een goede pagerank bij Google. Visual Act richt je webpagina's zorgvuldig in met zoekmachinegerelateerde zaken om bij Google goed gevonden te worden. Veel hangt mede af van de hoeveelheid content op de website en of deze volgens SEO-richtlijnen goed geschreven zijn.
Social media is niet meer weg te denken in onze maatschappij. Logisch dat je hiermee goed onder de aandacht kan komen bij je doelgroep. Visual Act kan je social media opzetten. Door je pagina's aan te maken en deze te integreren op je website. Denk aan Facebook, Twitter, Instagram, Google+, en Pinterest. Denk aan link-, like- en share- buttons voor op je webpagina's. Voor Facebook biedt Visual Act ook Facebookcampagnes aan. Hier zitten echter wel kosten aan vast. Visual Act kan een strategisch plan voor je maken waarmee je het hele jaar door, diverse zaken doelgericht onder de aandacht kunt brengen.
SEA staat voor Search engine advertising. Dit is betaald adverteren bij zoekmachines. Je kunt hiermee heel gericht onder de aandacht komen bij bepaalde doelgroepen. Met SEA betaal je om gericht in de zoekresultaten te komen. Je kunt bijvoorbeeld met banners op bepaalde websites adverteren. Google Adwords is zo'n aanbieder.